سینما تبریز

سانس ویژه کودک و نوجوان

هر چهارشنبه در سینما ۲۹ بهمن تبریز
صفحه اصلی نقد فیلم مصاحبه بیوگرافی هنرمندان استان
سینما تبریز
نگار
کارگردان رامبد جوان
مشاهده اطلاعات فیلم
سینما تبریز
نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا
رضا عطاران ، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوى، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانى،
مشاهده اطلاعات فیلم
سینما تبریز
رگ خواب
لیلا حاتمی، کورش تهامی، الهام کردا، لیلا موسوی، خسرو بامداد، اصغر پیران،بهزاد رحیم خانی، غزاله جزایری، بامداد نعمت الله، شکوفه هاشمیان، نوشین تبریزی...
مشاهده اطلاعات فیلم
سینما تبریز
ساعت 5 عصر
کارگردان مهران مدیری
مشاهده اطلاعات فیلم
سینما تبریز
تابستان داغ
کارگردان ابراهیم ایرج زاد
مشاهده اطلاعات فیلم
سینما تبریز
من و شارمین
کارگردان بیژن شیرمرز
مشاهده اطلاعات فیلم

باشگاه مشتریان سینما تبریز

کمپین هواداری
ناحیه کاربری ورود
باشگاه مشتریان سینما تبریز


مصاحبه اختصاصی با تهیه کننده انیمیشن راز پروانه ها

با سلام از سینما تبریز مزاحم شما شدیم ببخشید اگه وقتتونو میگیریم جناب آقای تنهایی عزیز تهیه کننده انیمیشن راز پروانه ها

از خودتون بگین ؟ 

با عرض سلام مجدد. بنده از سال 80 وارد حرفه انیمیشن شدم و در سال 82 ساخت انیمیشن را بصورت حرفه ای در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، با ساخت قسمت های انیمیشن سه بعدی و تدوین انیمیشن تلویزیونی دهقان فداکار شروع کردم. تا الان ساخت 7 انیمیشن تلویزیونی و 6 سریال تلویزیونی به عنوان کارگردان و اجرای انیمیش نقش داشته ام.  همچنین ساخت بیش از 60 قسمت انیمیشن آموزشی به سفارش سازمانهای شهرداری، مرکزبهداشت، پتروشیمی، پسماندهای شهرداری و شرکت واحد آذربایجان شرقی را به عهده داشته ام.

انیمیشن راز پروانه ها
با سلام از سینما تبریز مزاحم شما شدیم ببخشید اگه وقتتونو میگیریم جناب آقای تنهایی عزیز تهیه کننده انیمیشن راز پروانه ها

از خودتون بگین ؟ 

با عرض سلام مجدد. بنده از سال 80 وارد حرفه انیمیشن شدم و در سال 82 ساخت انیمیشن را بصورت حرفه ای در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، با ساخت قسمت های انیمیشن سه بعدی و تدوین انیمیشن تلویزیونی دهقان فداکار شروع کردم. تا الان ساخت 7 انیمیشن تلویزیونی و 6 سریال تلویزیونی به عنوان کارگردان و اجرای انیمیشن نقش داشته ام.  همچنین ساخت بیش از 60 قسمت انیمیشن آموزشی به سفارش سازمانهای شهرداری، مرکزبهداشت، پتروشیمی، پسماندهای شهرداری و شرکت واحد آذربایجان شرقی را به عهده داشته ام.

خیلیم عالی شنیده ها حاکی از اینه از همون بچگی علاقه زیادی به کار انیمیشن و تدوین داشتین این علاقه از کجا ناشی بود؟

راستیتش قبل از انیمیشن علاقه شدید به نقاشی و مخصوصا نقاشی رنگ روغن داشتم ، اما متاسفانه از زمان شروع کار در انیمیشن دیگه فرصت نکردم ادامه بدم.

پس از اول جزو جوانان هنری بودید و این عالیه برای ادامه موفقیت هاتون

برای سومین سؤال می‌خواهم بدانم مهم ترین انتقاداتی که به" راز پروانه ها " تا به حال شده، چیست؟

فعلا که اکران عمومی نشده اما در محافل تخصصی بازخوردهای کاملا مثبتی رو داشته ایم.
از طرفی اولین اکران فیلم در سی امین جشنواره بین و المللی کودک و نوجوان اتفاق افتاد. بعد از پخش فیلم نظرات بسیار عالی از خانواده ها و منتقدین داشتیم. بخاطر اینکه ظرفیت سینما در اکران راز پروانه ها کاملا پر شده بود و مورد استقبال تماشاچیان قرار گرفته بود، از سوی جشنواره سانس دیگری اختصاص پیدا کرد.

عالیه بله تو اصفهان بازخورد ها عالی بوده حتی تا سطح قرارداد جهانی پیش رفت واقعا متشکریم از شما و همکارانتون

خواهش میکنم . ما سعی میکنیم قدمهای مثبتی رو در این عرصه برداریم.

درباره شخصیت داستانیتون "قهوه ای" درصورت امکان یکم توضیح بدین؟

خصیت اصلی داستان (قهوه ای) برای رسیدن به آرزوی خود ( پروانه شدن و پرواز) راهی سفری پر مخاطره میشود. او در طی این مسیر با اشخاصی آشنا می شود . قهوه ای شخصیت مبارزی دارد. هم از لحاظ درونی و فکری و هم از لحاظ فیزیکی. اینکه در طی مسیر با چه چالشهایی مواجه میشود رو امیدوارم بعد از اکران شاهدشون باشیم.

از نقاط ضعف بگین ؟ چرا حمایت ها کمه ؟ و اسپانسر ها وارد زمینه های انیمیشن نمیشن برخلاف فیلم ها که ما شاهد اسپانسر های گوناگون هستیم؟ از ارگانی جایی حمایت شدید یا کمک مالی شد براتون برای شروع کار؟

عرض کنم خدمتتون. ما هیچ نوع حمایتی رو تا به حال نداشتیم و تمام فیلم کاملا در بخش خصوصی ساخته شده.
شاید یکی از دلایل نبود اسپانسر در حیطه انیمیشن ، نبود اعتماد بین طرفین باشه. چون انیمیشن در ایران بتازگی سعی در نشان دادن خودش است. از جمله مهمترین حمایتهایی که میشه برای انیمیشن انتظار داشت از طرف مسئولین میباشد. اینکه چه قبل از ساخت و چه بعد از ساخت ، شرایط نشان دادن فیلمها و تعامل با مخاطب را مهیا سازد.
ما تونستیم ثابت کنیم که میتونیم بدون هیچ حمایتی ، یک فیلم انیمیشنی بلند رو بسازیم. آنهم با شرایط بسیار سخت. اما از اینجای کار به بعد ، نیاز هست که برای نشان دادنش شرایط مناسبی مهیا شود.

بله همینطوره تیمتون خوب عمل کرده واقعا و این از وجود نازنین شماست ، در انتهای صحبتمون میخوایم خودتون بگین هر چی که تو دلتونه تا انتشار بدیم برای مسئولین ذیربط

ممنون میشم اگه  قدردانی و تشکری از هم تیمی هایتان و مسئولین دارید بفرمائید ؟

راستیتش حرف که خیلی هست. نه فقط در مورد این فیلم. بلکه در مورد هنر و صنعت انیمیشن که تا به حال در مظلومیت به سر برده. همیشه گفتم : اینکه الان میتونیم افتخار کنیم که ما هم در کشورمون انیمیشن تولید میکنیم و افتخارات بسیاری در سطح جهانی کسب میکنیم. فقط مدیون تلاشهای شبانه روزی انیمیشن سازان هست. امیدوارم این هنر در جایگاه اصلی خودش قرار بگیره و تلاش این هنرمندان بی ثمر نشود تا موجب شود انیمیشن سازان با روحیه و بی دغدغه پرچم این سینما رو بلند و پا برجا نگه دارن.

از عوامل اصلی فیلم در وحله اول از خانم سمیه باباجانی (کارگردان هنری و اجرای فیلم) کمال تشکر رو داشته باشم که با ظرافت و هنر خاصی در این سه سال و نیم تولید ، فیلم را به انتها رساندن. دوست عزیزم وحید جدایی (طراح ، اجرا) که در یک کلام همیشه همراه من در این پروژه سنگین و طاقت فرسا بوده و متاسفانه این دو از هنرمندان کشف نشده هستن که لیاقت بهترین ها رو دارن . افتخار داشتیم در این پروژه حضور داشتن .
مهدی صالحی اقدم (نویسنده) افشین زی نوری (مدیر دوبلاژ) محمد ملکی اصل و وحید نیکدل (آهنگسازان) و جناب آقای سید وحید فاطمی (مشاور فرهنگی) که همه از پیشکسوتان عرصه هنر می باشند را نام برد.

در آخر هم از حمایتهای معنوی شخص مدیر کل محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و بخصوص معاونت فرهنگی هنری ارشاد ، جناب مهندس علی محرمی قدردانی ویژه می کنیم که از همراهی ما در طول پروژه و حمایتهای اداری و معنوی لازم ، دریغ نکرده اند . امیدواریم با توجه به پتانسیلهای موجود در انیمیشن کشور ، فضایی بهتر برای عرضه فیلم های سینمایی انیمیشن ، فراهم آید.

ممنونم از شما جناب تنهایی ممنون افتخار مصاحبه رو به سینما تبریز دادین ، براتون از خداوند متعال طول عمر ، صحت وجود و رسیدن به قله های ساخت بهترین انیمیشن های جهان را خواستاریم و برای هم تیمی هایتان آرزوی شادکامی و سربلندی داریم.

مصاحبه گر : مهدی امینی

دیدگاه‌ها

شماهم دیدگاه خود را بنویسید. بعد از تایید سينما تبريز منتشر می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است